Thursday 11 August 2016

DVD Panduan Lengkap Pelajari Aneka Cakoi & Donut Style Hotel

kotak resepi donut

  Inilah ilmu Bisnes Makanan yang anda cari selama ini.........

BELI SEKARANG

Melalui Video Movie Step by Step yang sangat terperinci
Anda mampu membuat aneka cakoi dan donut sehebat di kedai

Malah menjana pendapatan yang lumayan melaluinya




Mohd Hairul Hissam
STAR CREATIVE CENTER (JM0570510-X)
Tarikh: Jumaat, 12 Ogos 2016

Pengalaman Saya Berniaga di Pasar Malam
Semasa berniaga di pasar malam dulu, saya pernah menjual dua jenis masakan iaitu aneka cakoi dan rojak pesembur. Apa yang saya lihat, cakoi mempunyai daya tarikan pelangan yang cukup kuat. Tambahan lagi saya menjual pelbagai aneka cakoi yang lain dari yang lain pada ketika itu. Ini membuatkan pelangan tertarik mencuba. Seterusnya membelinya lagi kerana keenakkannya. Saya akan dedahkan rahsianya di dalam Video Movie Aneka Cakoi.


Apa Kata Pembeli Sebenar Pakej

Ini merupakan testimonial dari pembeli Pakej Cakoi bergambar yang dibina pada Januari 2011. Kini Pakej Cakoi dibuat semula dalam bentuk video step by step.



BELI SEKARANG

resepi cakoi dan resepi donut

Nak makan Aneka Cakoi & Donut Special ini
Tak jemu-jemu ke asyik makan cakoi biasa sahaja. Tentu lebih seronok makan cakoi sosej, cakoi nudget, cakoi bawang goreng, cakoi inti kelapa jagung dan cakoi pandan dan banyak lagi. Ditambah lagi dengan aneka donut ala dunkin donut, yummy. Tentu menyelerakan keluarga anda. Tentu keluarga anda sangat sukakannya. "Ayah.. ibu.. buat lagi lah cakoi sosej, cakoi nudget dan dunkin donut.. saya sukalah". Tentu anak-anak anda memuji-memuji keenakkan dan kelainan cakoi dan donut, buatan tangan anda sendiri.


Kini anda mampu buat sendiri di rumah
Mengapa asyik membeli jeee. Sedangkan anda mampu membuat sendiri dirumah.. Anda hanya perlu tahu teknik yang betul dalam mengaul bahan, menguli, membahagikan doh, membuat inti dan banyak lagi. Kini semuanya diajar di dalam video step by step. Anda akan  diajar semuanya dari A to Z dalam membuat aneka resepi cakoi dan resepi donut. Pakej ini merupakan gabungan text, gambar dan video yang terperinci di dalam video movie. Saya telah berpengalaman menyediakan pakej seperti ini semenjak 2009.




Cakoi ini Lebih Enak & Lebih Lembut utk Keluarga

Saya memang merupakan seorang peminat cakoi. Sebelum ini, memang terpaksa cari cakoi yang sedap untuk santapan. Walaupun banyak dijual di pasaran, kadang-kadang ada yang kurang 'kena' pada pandangan dan mulut saya.Anak-anak juga penggemar cakoi atau dipanggil pak tongkoi di sebelah utara, manakala di timur pula dipanggil kayu keramat. Melihat anak-anak yang sukakan cakoi ini, teringin juga untuk membuat sendiri.

Melalui video cakoi dan donut ini, saya dapat pelajari teknik yang betul untuk menghasilkan cakoi yang lebih enak dan lebih lembut untuk dimakan. Teknik tersebut lebih mudah untuk difahami dengan adanya penerangan melalui video yang lebih menarik. Lebih mudah faham kata orang. Memang berbaloi.

Ikhlas dari,
Siti Nurafiza binti Mohd Radzi (fiezaradzi)
www.fiezaradzi.com




Berminat la Hairul, tapi Saya tiada....
Memang ramai yang berminat membuat sendiri cakoi dan donut di rumah. Namun mungkin anda rasa bimbang akan masalah seperti dibawah


Tiada asas dalam membuat donat dan cakoi. Memang tak pernahlah buat cakoi atau donut. Takut nak cuba.
Tidak tahu bahan-bahan dan sukatan yang betul dalam pembuatan cakoi dan donut. .
Tidak tahu teknik yang betul dalam menguli, membahagikan doh, menarik doh cakoi atau teknik membuat donut.
Pernah buat cakoi dan donut. Tapi tak sedap dan lembut seperti di kedai.
Pernah pergi kursus belajar. Tapi bila balik, buat sendiri tak jadi juga sebab terlupa apa yang dipelajari di kursus
Mencuba banyak resepi dari kawan-kawan. Tapi semuanya tak menjadi. Letih dah buat dengan cara yang tidak betul.

Jangan risau kerana.......

Anda Di Jamin Pandai Dengan Pakej ini
Pakej saya akan mengajar anda membuat aneka cakoi dan donut dari asas sehingga pandai. Panduan di dalam pakej ini ditunjukkan melalui video bersuara step by step. Anda diajar dari menimbang bahan, menguli, membahagikan doh sehinggalah mengoreng aneka cakoi. Begitu juga dengan pembuatan donut dan banyak lagi. Jika anda pernah membeli mana-mana pakej saya sebelum ini, tentu anda yakin bahawa pakej saya mengajar dengan terperinci sekali dari asas sehingga pandai.


Cakoi Lebih Sedap dan Sihat
TANPA Ammonia & Tawas

Kebanyakkan penjual cakoi menggunakan tawas dan ammonia untuk mengembangkan cakoi. Namun ia kurang baik untuk kesihatan jangka panjang. Sebenarnya TANPA tawas dan ammonia, cakoi lebih sihat dan lebih sedap. Sebab itulah pelangan Puan Rubiah Salleh mengatakan cakoinya lebih sedap (dalam testimonial di atas sekali).  Di dalam pakej ini kita TIDAK akan mengunakan ammonia, tawas dan soda bikarbonat. Kita akan menggunakan teknik perap untuk menghasilkan cakoi yang kembang, lembut, sihat dan lebih sedap. Yang penting, bahan-bahan membuat cakoinya mudah dibeli di hypermarket. Manakala peralatannya, biasanya telah sedia ada dirumah anda.



BELI SEKARANG

Ceriakan Keluarga Anda dgn Dunkin Donut
Memang sungguh meriah dengan donut ala dunkin donut ini. Malah anda boleh mempelbagaikan lagi hiasan toppingnya mengikut daya kreativiti anda. Di dalam pakej ini anda akan turut diajar cara mencairkan coklat masakan, dark coklat dan white milk chocolate untuk membuat topping donut ala dunkin donut anda. Anda turut ditunjukkan cara menghiasnya.


Bagaimana Pakej ini Membantu Anda



Kini anda boleh membuat sendiri aneka cakoi dan donut yang sangat sedap dan diyakini halal. Yang penting halal dan suci.
Anda mampu menyediakan sarapan dan minum petang keluarga yang enak dan berkhasiat. Tentu keluarga anda sukakannya
Anda boleh bersama-sama keluarga dengan aktiviti membuat cakoi dan donut bersama keluarga anda. Tentu ia mengeratkan lagi hubungan keluarga anda.
Anda boleh memulakan perniagaan cakoi atau donut sendiri. Modalnya amatlah rendah. Peralatannya telah sedia ada dirumah.
Inilah ilmu bisnes makanan yang membolehkan anda survive jika dibuang kerja kelak. Bersiap sedialah dari sekarang.


Memperkenalkan
PAKEJ LENGKAP ANEKA CAKOI
  & ANEKA DONUT

kotak resepi donut

Pakej ini akan mengajar anda membuat aneka cakoi dan aneka donut yang lembut dalam lazat. Pembelajaran melalui video movie yang mengandungi gabungan video, gambar dan text.  Melalui 8 modul yang menarik, anda akan diajar membuat pelbagai aneka cakoi dan anaka donut.  Jom lihat 8 modul yang menarik ini.

BELI SEKARANG


MODUL 1 : MEMBUAT CAKOI ORIGINAL

Di dalam modul ini anda akan diajar secara terperinci melalui video step by step dalam pembuatan doh cakoi. Semuanya diajar dari menimbang bahan, mengaul bahan, menguli bahan, membulatkan doh, membahagi doh kecil cakoi sehingga siap cakoi digoreng.

Apa yang akan anda belajar:-

1. Video Teknik membancuh bahan-bahan cakoi
2. Video Teknik menguli doh cakoi
3. Video Teknik membulatkan doh besar cakoi.
4. Video Teknik memotong doh cakoi
5. Video Teknik membahagi-bahagikan doh kecil cakoi
6. Video Teknik menarik doh kecil cakoi untuk digoreng.
7. Video Teknik perap membuatkan doh cakoi lebih kembang.

Semua teknik-teknik penting ini diajar melalui video bersuara step by step.






MODUL 2: MEMBUAT ANEKA CAKOI SPECIAL

Dalam modul ini akan akan belajar membuat 7 aneka cakoi yang lazat. Semuanya ditunjukkan secara terperinci melalui video step by step. Jom lihat aneka cakoi yang abkal dihasilkan.

Apa yang akan anda belajar:

1. Video cara membuat cakoi inti kacang merah
(turut diajar teknik membuat inti kacang merah)
2. Video buat cakoi inti kelapa jagung
(turut diajar teknik membuat inti kelapa jagung)
3. Video cara membuat cakoi bijan
4. Video cara membuat cakoi kismis
5. Video cara membuat cakoi sosej
6. Video cara membuat cakoi nuget
7. Video cara membuat cakoi crab meat stick
8. Video cara membuat cakoi bawang goreng
9. Video cara membuat cakoi pandan

Di dalam video ini anda akan ditunjukkan teknik melilit cakoi ke atas sosej dan nuget. teknik mengisi inti  dan juga teknik yang betul membuat inti kacang merah.





MODUL 3 : CARA MENGULI DENGAN MESIN MIXER
Di dalam pakej ini, anda akan ditunjukkan dua teknik membuat cakoi iaitu menggunakan tangan dan menggunakan mesin mixer. Jika anda serius menjalankan bisnes cakoi, elok dapatkan mesin mixer untuk membantu kerja anda.

Apa yang akan anda belajar:

1. Video teknik menguli doh cakoi dengan mesin mixer

Di dalam modul ini anda akan ditunjukkan secara terperinci menggunakan mesin mixer dari memasang, menguli sehingga siap doh cakoi anda. Semuanya ditunjukkan melalui video step by step.




BELI SEKARANG

MODUL 4 : CARA MEMBUAT KUAH CAKOI
Modul ini akan mengajar anda membuat 2 jenis kuah cakoi yang sedap dan lazat.  Dibawah ini adalah kuah cakoinya.

Apa yang akan anda belajar:

1. Video cara membuat Kuah Cili
2. Video cara membuat kuah kaya

Anda akan ditunjukkan secara terperinci dari mengisar cili kering sehingga siap kuah cili anda. Anda akan diajar cara membuat kuah kaya dengan mudah.







MODUL 5 : CARA MEMBUAT DONUT ORIGINAL
Di dalam modul ini anda akan diajar secara terperinci melalui video step by step dalam pembuatan donut. Semuanya diajar dari mengaul bahan, menguli bahan, membentukkan doh donut sehingga siap donut yang digoreng.

Apa yang akan anda belajar:

1. Video teknik membancuh bahan-bahan donut
2. Video teknik menguli doh donut
3. Video teknik membulatkan doh besar donut
4. Video teknik menekap atau membentuk doh kecil donut
5. Video teknik mengoreng donut agar lebih kemas.
6. Tips bahan untuk donut lembut tahan lebih lama

Semua teknik-teknik penting ini diajar melalui video bersuara step by step.


BELI SEKARANG


MODUL 6 : ANEKA DONUT Ala DUNKIN DONUT
Tentu ada biasa memakan donut ala dunkin donut. Kini anda boleh membuatnya sendiri. Modul ini akan mengajar anda cara membuat topping coklat diatas donut dan cara menghiaskannya.  Dibawah ini antara teknik yang akan dipelajari.

Apa yang akan anda belajar:

1. Video teknik mencairkan coklat masakan untuk topping coklat color
2. Video teknik cairkan white milk coklat untuk topping pink color
3. Video teknik mencurah dan meratakan coklat di atas donut.
4. Video teknik hiasan diatas topping coklat pada donut ala dunkin donut.

Semua teknik diatas ditunjukkan melalui video step by step. Memang seronok menghias donut dengan coklat berwarna warni mengikut kreativiti anda. Anda boleh mempelbagaikan lagi.






MODUL 7 : PENGIRAAN KOS CAKOI GUNA EXCELL

Memang mudah membuat pengiraan menggunakan Perisian Microsoft Excel. Perisian ini memang ada di setiap komputer. Antara yang diajar di dalam modul ini ialah:

Apa yang akan anda belajar:

1. Video cara pengiraan kos cakoi menggunakan excel.
2. Cara pengiraan Margin Keuntungan Cakoi
3. Cara membuat pengiraan kos resepi lain dgn template sedia ada.
4. Cara mengira resepi bahan pada kuantiti yang banyak dgn excel.

Sekiranya anda berminat menjadi peniaga cakoi, anda perlu belajar cara pengiraan kos bagi memastikan keuntungan dan kejayaan perniagaan anda.






MODUL 8 : TIPS DARI PENGALAMAN SAYA BERNIAGA CAKOI

Beberapa tahun lepas saya menjalankan perniagaan cakoi bersama seorang rakan saya jauh diperantauan sebelum pulang ke JB. Di dalam modul ini saya berkongsi tips dan panduan daripada pengalaman saya sendiri. Antaranya:

Apa yang akan anda belajar:

1. Rutin harian yang dilakukan dalam bisnes cakoi
2. Bagaimana untuk menjimatkan kos dalam bisnes cakoi.
3. Masalah yang biasa dihadapi dalam bisnes cakoi dan penyelesaian.
4. Cara memaksimumkan keuntungan dalam bisnes cakoi.

InsyaAllah panduan ini sangat membantu kejayaan bisnes cakoi anda.






Hairul Tidak Kedekut Tips Dan Pengalaman
Pakej lengkap membuat Cakoi dan Donut yang dihasilkan Saudara Hairul amat tersusun. Dari peringkat penyediaan bahan-bahan, pembuatan hinggalah penghasilan Cakoi dan Donut disusun dengan baik dan mudah difahami. Tutorial berbentuk video yang disediakan  memberi lebih kefahaman jelas dan dapat melihat bagaimana Cakoi dan Donut dihasilkan.

Saudara Hairul juga tidak kedekut memberikan tip-tip dan pengalaman disetiap bab cara-cara untuk menjadikan Cakoi dan Donut yang bakal dihasilkan lembut, sedap dan bertahan lama. Jarang sekali saya melihat tip-tip sebegini dikongsikan kerana sesetengah tenaga pengajar merahsia bahan-bahan tertentu yang digunakan tetapi tidak saudara Hairul. Semua didedahkan di dalam Pakej Lengkap membuat cakoi dan donut.

Ikhlas dari,
Mohd Azrin bin Roselan (AkuBiomed)
www.akubiomed.com




Bukan Sekadar Resepi Cakoi & Resepi Donut
Di dalam pakej ini, anda bukan sekadar mendapat resepi cakoi dan resepi donut. Tetapi anda diajar teknik-teknik penting pembuatan cakoi dan donut. Kesemua teknik penting ini diajar melalui video bersuara step by step dari asas sehingga panda. Video dimuatkan di dalam video movie. Inilah ilmu yang sukar diperolehi di mana-mana. Semuanya ditunjukkan step by step melalui video dan penerangan bersuara yang detail.





Kelebihan Belajar Dgn Video Step By Step

Kelebihan menggunakan video movie ini, anda boleh mengulangnya beberapa kali sehingga anda mahir. Jika anda terlupa, anda boleh kembali semula kepada video tutorial yang disediakan. Selapas 10 tahun pun, anda boleh membuatnya semula dengan baik. Malah anak-anak anda boleh menonton dan belajar membuat cakoi dan donut pada masa akan datang. Semuanya diajar dari asas sehingga pandai.


Anda juga boleh berniaga Cakoi dan Donut

Cakoi dan donut sangat digemari dan cukup laris dijual dimana-mana. Anda juga boleh menjadi peniaga cakoi atau donut yang berjaya. Dengan kelainan aneka cakoi dan aneka donut ini, tentu menjadi daya tarikan pelangan anda. InsyaAllah bisnes cakoi atau donut anda akan maju dengan lebih cepat. Inilah kelebihan mempelbagaikan hidangan cakoi dan donut.

Inilah persediaan jika anda dibuang kerja
Pernahkah anda terfikir sekiranya anda kehilangan pekerjaan suatu hari nanti. Bagaimana jika kilang tempat bekerja anda ditutup atau berpindah. Ramai yang telah mengalami nasib seperti ini. Bagaimana jika berlaku pada diri anda suatu hari nanti. Bagaimana anak-anak dan keluarga anda. Adakah anda sanggup membiarkan mereka kesusahan dan kelaparan.

Inilah masa terbaik mempelajari ilmu yang membolehkan anda 'survive' dalam apa juga keadaan. Bersiap sedia dari sekarang. Ilmu masakan adalah yang terbaik membantu menjana pendapatan. Bisnes cakoi mudah dimulakan dengan modal yang rendah. Kos memulakannya amat rendah dan peralatannya telah sedia ada di rumah anda.


Berbulan2 Buat DVD Ini Untuk Manfaat Anda

Memang benar. Berbulan-bulan saya buat dvd ini. Memang banyak masa, tenaga dan wang ringgit dihabiskan untuk menyiapkan dvd masakan ini. Mencipta teknik-teknik baru memudahkan pembelajaran anda. Membeli pelbagai-peralatan untuk pembelajaran anda. Membuat video berulang kali untuk hasil video yang terbaik. Dan banyak lagi. Memang tidak mudah membuat dvd masakan yang sangat terperinci seperti ini. Namun segala penat lelah rasa terbalas dengan kejayaan ramai pembeli.



No comments:

Post a Comment