Sunday 2 August 2015
Perusahaan Azan Sdn. Bhd semakin maju
Perusahaan Azan Sdn Bhd menerusi jenama Biskut Azan optimis capai sasaran jualan RM800,000 sehingga RM1 juta sebulan, apabila kilang sedia ada yang dalam proses naik taraf siap sepenuhnya pertengahan April ini.
Pengarah Urusannya, Mohd Ghazali Abu Bakar, berkata, setakat ini jualan bagi jenama itu mencecah RM200,000 sebulan dengan jumlah pengeluaran 50 tan tepung sebulan dan dua tan tepung sehari.
“Selepas kilang itu siap nanti, kami yakin dapat meningkatkan pengeluaran sehingga tiga kali ganda kepada 200 tan tepung sebulan.
“Kilang kami di Kuala Pilah kini dalam proses naik taraf menggunakan dana yang dikeluarkan Majlis Amanah Rakyat (Mara) bernilai RM2.8 juta bagi menampung kapasiti pengeluaran bagi permintaan tempatan dan antarabangsa,” katanya, yang mengeluarkan pelbagai produk biskut kering seperti Biscottes Rondes, Wholemeal, Long Rusks dan Crispy Sweet Toast.
Menurutnya, jenama itu boleh diperoleh secara meluas di pasar raya Mydin dan Giant serta bakal menembusi semua pasar raya besar seluruh negara April nanti.
Mohd Ghazali berkata, Biskut Azan juga boleh diperoleh di 4,500 kedai runcit tradisional dan turut dijangka meningkat sehingga 10,000 kedai serentak apabila kilang itu mula operasi kelak.
Katanya, syarikatnya turut mengambil kontrak kerajaan dengan membekalkan Biskut Azan ke penjara dan hospital serta beberapa syarikat penerbangan yang menyediakan menu roti.
“Selain pasaran tempatan, jenama Azan juga telah memasuki Oman, Dubai, Iraq dan bakal menerokai pasaran Indonesia, Hong Kong serta China tahun ini.
“Kami juga giat menjalankan promosi produk ke peringkat antarabangsa menerusi pameran yang dianjurkan Perbadanan Perdagangan Luar Malaysia (Matrade),” katanya yang beroperasi sejak 1969 secara kecil-kecilan sebelum diperbadankan pada 1975.
SUMBER
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment