Saturday 25 July 2015

Jom Beli Tepung Gandum Muslim



Nak buat kuih raya? Melayu ada tepung sendiri,kenapa beli tepung cina? -LIKE
Sokong tepung gandum Melayu Bumiputera:
1.Tepung gandum Faiza
2.Tepung gandum Bidara
3.Tepung gandum HPA
4.Tepung gandum 1 Malaysia
Boikot tepung gandum racun dari cina:
1.Tepung gandum cap Sauh cina
2.Tepung gandum cap Kunci cina
3.Tepung gandum cap Wau cina
4.Tepung gandum cap Lili cina
5.Tepung gandum Bunga Cempaka cina
Soalan satu: Kalau betul tepung cina ada racun Benzoyl Peroxide, kenapa dibenarkan?
Jawapan:
Secara asasnya racun Benzoyl Peroxide adalah satu racun bleach atau pun clorox yang diguna dengan kadar yang sangat minimum dibawa Akta Makanan 1983. Tetapi jika kita ada pilihan tepung yang tiada racun Benzoyl Peroxide, mengapa kita tetap berkeras mahu makan tepung yang ada racun Benzoyl Peroxide? Tambahan pula tepung tanpa racun Benzoyl Peroxide semuanya adalah milik Melayu. Bukankah ini memberi dua kelebihan iaitu 1 dapat makan makanan yang dijamin sihat, 2 dapat bantu peniaga Melayu.
Soalan dua: Apa perbezaan tepung cina yang ada racun Benzoyl Peroxide dengan tepung Melayu yang tiada racun Benzoyl Peroxide?
Jawapan:
Setelah membuat ujikaji chemical secara berkali kali. Secara saintifiknya, tepung cina yang ada racun Benzoyl Peroxide tidak akan dimakan oleh ulat, tikus mahu pun serangga lain. Ini kerana tepung yang sudah di clorox akan membuang semua zat dan vitamin semulajadi. Tepung yang di clorox ini juga hanyalah ditambah dengan vitamin vitamin sintetik ciptaan manusia. Bagi tepung Melayu yang tiada racun Benzoyl Peroxide, anda boleh lihat bahawa tepung usahawan Melayu lebih senang didekati oleh ulat, serangga atau tikus. Ini kerana tepung Melayu yang tiada bahan chemical dan clorox lebih menarik deria rasa serangga.
Soalan tiga: Saya makan tepung cina ada racun Benzoyl Peroxide sejak turun termurun tak ada apa penyakit pun? Nampak sangat tipu.
Jawapan:
Soalan anda ini berbentuk pentingkan diri. Hanya kerana awak dan sebilangan mereka tidak terkena penyakit, ini tidak bermakna bahawa mereka yang lain diluar pasti takkan terkena. Bagaimana pula dengan hujah perokok yang mengatakan: "Nenek aku relax je hisap rokok 60 tahun tak ada pun sakit jantung, sakit paru paru semua?". Orang yang berfikiran begini tidak mampu berfikir secara kajian saintifik. Hujah mereka hanya berdasarkan kalau nenek aku sihat, mesti aku sihat. Sila pastikan beli susu anmum supaya sel sel otak boleh berhubung.
Soalan empat: Kenapa harga tepung cina racun Benzoyl Peroxide tu lagi murah dari harga tepung Melayu yang tak ada racun Benzoyl Peroxide?
Jawapan:
Peniaga cina adalah peniaga yang memulakan perniagaan tepung lebih awal dari peniaga Melayu di Malaysia. Peniaga cina juga dulu memonopoli perniagaan tepung ini. Oleh itu kerana kaum cina merupakan pioneer didalam industri tepung, kerajaan telah memberi subsidi tepung kepada syarikat mereka. Bagi syarikat Melayu pula adalah sangat baru berkecimpung dalam industri tepung ini, oleh itu tepung syarikat Melayu agak mahal kerana tajaan subsidi dari kerajaan adalah sedikit dimana ianya bergantung kepada kebesaran kilang dan bilangan produktiviti barangan mereka.
Kalau tak jumpa juga tepung gandum Melayu, boleh beli tepung gandum cina atas dasar terpaksa tapi pastikan beli di kedai runcit Melayu/Acheh. Sekurang-kurangnya duit anda terkena juga pada orang Islam. Dapat juga salur duit tu pada orang Melayu.
Dah baca panjang, penat panat, takkan nak bazirkan informasi ni?Jom kita CLICK SHARE supaya biar orang lain plak terkena baca informasi ni dan dalam pada masa yang sama dapat kita tolong kesihatan orang Islam dan peniaga Melayu diluar. CLICK SHARE
Sumber bukti:
http://www.youtube.com/watch?v=qx-C3tTTHTk
Yang ikhlas menghasut,
-Ketua Pengakap-


SUMBER

7 comments:

  1. What a fact..I hope that the government will take action.

    ReplyDelete
  2. Fakta yg baik tp seeloknya guna keluaran muslim kerana muslim meliputi semua kaum. Allahuaklam

    ReplyDelete
  3. Masaalahnya jenama2 tepung keluaran Melayu Bumiputra sukar didapati di kedai2 biasa berbanding keluaran non-bumi. Kalau adapun tepung Faiza tetapi harganya agak tinggi berbanding tepung2 keluaran lain

    ReplyDelete
  4. Memang harga mahal sedikit olih kerana produk muslim mengunakan produk halal untuk proses .yg bukan muslim asal bolih apa saja yg penting untung.

    ReplyDelete
  5. Cap sauh ada tulisan jawi, agak mengelirukan pembeli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka guna apa sahaja tektik memikat melayu,muslim. Cap masjid, terbaharu ni minyak masak pakai nama 'asri'.

      Delete
  6. Tepung gandum cap ros walaupun tiada peluntur tapi juga bukan muslim, bmf.

    ReplyDelete